Egy ötlet, ami újra emberivé teheti a mindennapokat
Nem mondok újdonságot azzal, hogy a társkereső oldalak világa mára inkább a látszatkapcsolatok terepe, mintsem az őszinte ismerkedésé. Egy női magazinban olvastam: a Tinderen a felhasználók 40%-a kapcsolatban él, és mindössze 10%-a gondolja ezt megcsalásnak.
Elgondolkodtató, nem?
Hova lett a felelősség, az őszinteség, a bátorság? Az online térben mindenki bármit megtehet – arctalanság mögött, következmények nélkül. A valóság lassan csak háttérzaj az online játszmák mögött.
Pedig ott kint, az utcán, a boltban, a buszmegállóban még mindig ott van az élet.
Ott van a mosoly, a szemkontaktus, a lehetőség – csak már nem élünk vele.
A gondolat megszületése
A minap láttam egy videót: egy német élelmiszerlánc a bolt bejáratához egy kis displayt helyezett ki, ahol háromféle kosár közül választhattak a vásárlók.
Rózsaszín, ha szingli vagy. (hölgy)
Szürke, ha kapcsolatban élsz.
Kék, ha szingli vagy. (férfi).
Egyszerű, mégis zseniális ötlet. A bolt hirtelen nemcsak a mindennapi vásárlás színtere lett, hanem az emberi kapcsolódásé is.
És ekkor jött a gondolat:
mi lenne, ha mindezt tovább vinnénk?
Tedd és vidd – szólíts meg egy pohár kávéval
Képzeld el: belépsz a Lidl-be, az Aldiba, vagy bármelyik nagy láncba.
A sarkon ott áll egy automata. Mellette papírpoharak.
A tetejükön egy felirat:
„Tedd és vidd – Szólíts meg egy pohár kávéval.”
Ráírhatsz egy üzenetet, egy gondolatot, egy telefonszámot, vagy csak egy kedves sort.
Valaki más pedig leveszi, elolvassa, elmosolyodik.
Talán visszaír.
Talán megszólít.
Talán csak feldobod a napját.
Nem applikáció, nem chat, nem szűrt fotók és előre gyártott mondatok.
Csak egy pillanat. Egy gesztus. Egy emberi kapcsolat.
A mai társadalom egyik legnagyobb problémája: a valódi beszélgetés hiánya
A fiatal generáció már nem tud ismerkedni. Nem azért, mert nem akar, hanem mert nem tanulta meg.
Ma már chatelünk, lájkolunk, reagálunk – de ritkán beszélgetünk.
Egy kávé vagy tea mellett viszont még mindig ott van az a régi varázs, amit semmilyen applikáció nem tud visszaadni.
És ez az ötlet erről szól.
Egy apró lehetőségről, ami újra bátorságot és emberséget adhat.
Nem mindenki a szerelmét fogja megtalálni. De talán társaságot. Talán egy beszélgetést. Talán egy új barátot.
És ez már önmagában is érték.
Egy felhívás a nagy láncokhoz
Ez az üzenet most nemcsak az emberekhez, hanem a nagy cégekhez is szól.
Lidl, Aldi, Spar, Penny, Tesco – ti vagytok a modern közösségi terek építői.

A boltjaitok nemcsak vásárlóhelyek. Ezek azok a helyek, ahol mindenki megfordul: fiatal, idős, magányos, családos, rohanó és álmodozó.
Képzeljétek el, milyen hatása lenne, ha egy ilyen egyszerű gesztust adnátok az embereknek.
Egy kis sarok, egy automata, néhány papírpohár – és rengeteg új lehetőség az emberi kapcsolódásra.
Nem reklám lenne ez. Hanem társadalmi felelősségvállalás a szó legszebb értelmében.
Mert az igazi kapcsolat nem az online térben születik
Ha valami újra közel tudna hozni minket egymáshoz, az nem egy új applikáció lesz.
Nem egy algoritmus, nem egy mesterséges intelligencia, és nem egy szűrt kép.
Hanem az, hogy merünk újra odalépni egymáshoz, megszólítani valakit, leülni egy kávéra, és őszintén beszélgetni.
Én hiszek abban, hogy ez lehetséges.
Hiszek abban, hogy az emberekben még mindig ott van a vágy az igazi kapcsolódásra.
És ha ehhez egy kávé, egy pohár tea, vagy egy papírpohárnyi bátorság kell – akkor miért ne kezdenénk el itt és most?
Tedd és vidd – szólíts meg egy pohár kávéval.
Egy apró ötlet, ami újra emberivé teheti a világot.
Ha egy üzletlánc megcsinálja, tudom, hogy már nem volt hiába.
Horváth Valéria
szakértő, tréner
